You are here

Na plenarnom zasedanju Evropskog parlamenta u Strazburu je poslanik Andor Deli izjavio da bez stvaranja odgovarajućih preduslova nemačko pooštravanje vremena koje kamiondžije provode u odmoru izvan kamiona ne predstavlja popravljanje uslova za njih niti poboljšanje bezbednosti, već da jednostavno stvara utisak protekcionističkog postupka.

Evroposlanik poreklom iz Vojvodine je saopštio kako u Nemačkoj postoji 352 parkinga za kamione, od kojih samo 13 ima prenoćište i nadzor vozila. Teret koji se prevozi, vozilo i gorivo su izloženi riziku, pa čak i potencijalnom terorističkom činu ukoliko se vozila ostavljaju bez nadzora i to dovodi i do neraščišćene odgovornosti – naglasio je Deli.

Naime, u Nemačkoj je od 25. maja na snazi uredba po kojoj se 45 časova odmora ne može koristiti u kabini kamiona, već da je prevoznik obavezan da ga provede u hotelu ili drugom odmorištu.

Zbog ograničenja koje se u poslednje vreme uvode u raznim zapadnim zemljama se procenuje da će u opasnost doći oko 15 hiljada radnih mesta za prevoznike u Mađarskoj. Ova ograničenja prvenstveno postavljaju mala i srednja preduzeća u nepovoljan položaj, te unazađuju kompetitivnost i produktivnost Evropske unije, naime povećavaju se i troškovi zapadnih firmi.

“Stoga bih zamolio dotične države da porazmisle o ovim merama i da ne kažnjavaju inostrane vozače dok im se ne stvore preduslovi da bi se mogli pridržavati tih pravila” – zaključio je Deli.

Pitanje regulacije odmora vozača tokom putovanja kroz Nemačku i prisiljavanje da odsedaju u hotelima i drugim objektima dotiče i prevoznike iz Srbije, ali još ne postoji procena koliko radnih mesta je zbog ovog propisa dovedeno u pitanje.

Autor: 
Panon RTV