You are here

Na plenarnoj sednici Evropskog parlamenta u sredu uveče održana je rasprava o bezbednosti na evropskim putevima.

„Bezbednost vozača toliko je narušena da će uskoro dobijati nadnice za strah oni koji robu transportuju u velike evropske luke, poput Kalea. Osim toga, pojedine države članice da bi zaštitili svoje tržište odobravaju protekcionistička mere koje potkopavaju zajedničko tržište, odnosno slobodno kretanje roba i usluga, naglasio je u svom govoru Andor Deli, poreklom iz Vojvodine, a poslanik FIDES-a u EP.

U svom obraćanju Deli je ukazao da su se dosadašnje mere  udaljile od stvarnosti i ne doprinose olakšavanju problema koji se javljaju u praksi.

Političar narodne stranke je jula 2015. godine uputio pismo Savetu Evrope sa pitanjem povodom vanredne situacije koja je nastala u luci Kale. U odgovoru Savet je ukazao na važnost akcionog plana Unije protiv trgovine ljudima usvojenog 27. maja 2015. godine. „Dve godine kasnije vidimo da su kamioni postali sredstvo izvršenja terorističkih dela, a profesionalni vozači u brojnim slučajevima postali su žrtve. Sve to dokazuje da plan Saveta u odnosu na migrantska kretanja, slično drugim inicijativa Unije, ne funkcioniše u praksi, ukazao je poslanik.

Na inicijativu poslaničkog kluba Narodne partije u dnevni red je uvrštena tema o luci u francuskom Kaleu, odnosno o sve većem broju slučajeva kriminala i na drugim evropskim putevima. „Cilj nam je da, posebno što će uskoro početi rasprava o paketu mera vezanih za  mobilnost,olakšamo situaciju transporterima i stvorimo takve uslove koji daju praktična rešenja. To će zasigurno i vozači ceniti pogotovo što Savet i pojedine članice nastoje da ih prisile da umesto komfornih kabina, zastaju u sumnjivim usputnim  prenoćištima, zaključio je izlaganje Deli.  

 

Autor: 
Panon RTV